måndag 16 april 2012

Vanlig vardag

Jag har haft en helt vanlig måndag. Skola, fiol, jobb. Som det brukar vara. Ja förutom att Ester inte ville åka hem från musikskolan. Ville inte kliva ner i kärran alls, inte heller Majken först, men henne lyckades jag övertala, men inte Ester. Herre gud, svetten rann. Klockan gick och fyra skulle jag vara på jobbet två mil bort, bara cykla hem tar 20 minuter, spelningen tar slut tio över tre. Jag har inte mycket tid att trolla med och så Ester som inte går att övertala om hon inte vill.

Vi hade fikat lite farmorbulle som vi hade med oss, så med hjälp av sista biten fick jag dom att sitta i kärran. Men då åt Majken sin fortare än Ester och då tjuvade hon syrrans bit. Det var gråt, skrik och jag försökte cykla samtidigt som jag fick säga åt dom på skarpen. Jag sa aldrig mer musikskolan och så stressa till jobbet efteråt, när jag kom hem. Hur nu det går att lösa?

Sen kom jag fram till jobbet, bara lite sen och där var det lugnt. Så glömmer jag och gör säkert om allt nästa måndag igen. Annars har Ester börjat sluta med blöjor.

Inga kommentarer: