onsdag 18 april 2012

Imorgon ska jag orka

Jag har som läxa att skriva upp bra saker varje dag. Idag blir det svårt tycker jag. Nu är jag både trött och förkyld. Men i morgon ledig. Jag har inte ens orkat hänga tvätten som legat klar i maskinen sen i morse. Det tog över en timme att lägga flickorna i kväll. Som om dom kände hur trött jag var, att jag inte riktigt var där med dom.

Idag har jag jobbat, åkt med Ernst och Signe till tandläkaren, hämtat flickorna, åkt hem, lagat mat (fast min man hade gjort klart laxbiffar igår så jag behövde bara ordna det som skulle vara till), plockat i köket, bytt bajsiga trosor på Ester ungefär fyra gånger, ätit en glass, börjat läsa en bok av Tove Jansson, somnat på soffan och sen lagt flickorna, gått upp, diskat, tjatat 10-åringar i säng, ätit en skorpa och satt mig ner en stund. Temat idag tycks vara att jag har varit hungrig hela dagen.

Inatt ska jag sova och imorgon ska jag orka.

Inga kommentarer: