onsdag 30 april 2008

Bra eller dåligt

Det är en sak som är bra med mig, eller kanske dåligt. Men jag har i alla fall i förväg svårt att tänka mig hur jobbigt saker kan vara. Jag blir alltid lika överraskad. Så nu har jag och alla barnen varit och handlat på OBS (eller coop som det heter). Det var mycket folk där och bilen hade vi en ganska lång bit bort.

Men barnen var faktiskt otroligt duktiga, kanske för att de längtar efter sina kompisar som kommer ikväll och ska fira med oss. Vi delade upp allt vi handlade mellan oss och efter förmåga, vilket resulterade i att till exemepl min ena 6-åring bar två baguetter, den andra en blombukett, min 10-åring två påsar, min 9-åring en korg som vi handlade med en står vattenmelon i som hon bara fick handla om hon bar den själv och jag tre påsar.

Nu är vi lite trötta. Och så är det lite sommar också. Jag menar sommar med shorts. Det är april och det är Västerbotten. Vi kommer att behöva klä oss varmare om några dagar. och några av oss kommer inte att vilja det.

Inga kommentarer: