onsdag 23 april 2008

Världsbokdag idag

Vi har firat bokens dag idag på jobbet. Jag har gjort tipspromenader och "gissa vilken bok som finns i paketet-tävling". Tävlingar är roliga att göra, men igår skulle jag berätta om böcker i en årskurs 7 och jag är glad att jag inte blev filmad. Katastrof, det är allt jag har att säga. Allt jag sa kommenterade de eller härmade. Hjälp jag är nog rädd för tonåringar. Jag kände mig som en sådan lärare som man själv har haft under sin skoltid som inte nästan syntes och som inte hade någon kraft, styrka eller utstrålning. Sån är jag, helt enkelt. Jag ska nog bara göra roliga tipspromenader, läsa bra böcker och bara träffa barn upp till 12 år.

Jag vill nog hellre vara som Igor eller Stavros i klass 9, som går på TV. Jag skulle vilja ha Igors snälla, goda hjärta och Stavros kunskap och utstrålning.

3 kommentarer:

Maria sa...

Jag är inte heller riktigt bra med tonåringar. Undrar om man klarar av sin egna när de blir i den åldern =) eller vad tror du...man lär sig hoppas jag...

Anonym sa...

Maria du HAR Igors snälla, goda hjärta och Stavros kunskap och utstrålning (en mer inre sådan men som lyser LIKA KLART, om du bara försöker att inte hålla igen den)
Glöm ej bort att DU ÄR UNIK.
Kram från (Jojjans ma) Gunnel

Maria sa...

hej maria
Kanske man lär sig under åren eller också så blir det några riktigt jobbiga år.

Hej Gunnel
Tack jag blir så varm och glad av dina ord. Det är så sällan man får höra de där riktigt uppskattande orden. Jag ska verkligen försöka ta till mig de. Kram