måndag 7 april 2008

Kattunge på huvudkudden


Jag har fått kämpa här på morgonkvisten för att ta mig in i datorn. Vi har trådlöstnätverk och det funkar bara ibland och aldrig vid första försöket, så man måste helt enkelt vara målmedveten om man vill erövra den här datorn. Och nu har jag varit det för det har hänt stora, fantastiska saker här i natt. Vår yngsta dotter kommer inspringande till vårt sovrum någon gång i natt, fast jag vet inte vilken tid, och säger att Skrållan har fått barn på hennes huvudkudde. Och det hade hon, en liten och alldeles levande unge. Oj vad hon slickade den alldeles ren och fin.



Vi hade gjort en liten bädd åt henne för vi har anat vad som är på gång, men hon ville hellre föda i sängen där tvillingarna låg tillsammans alldeles svettiga för där var det ju riktigt varmt och gosigt och inte så ensamt heller. Vi var tvungna att gå och lägga oss fast det var så fantastiskt, men efter ett tag hörs ett litet mjau och då har hon fått en till, en precis likadan. Fast det tycker nog inte hon, en alldeles unik tänker nog hon.

Nu ligger de här och hon spinner och rör sig inte ur fläcken. Om 12 veckor måste de flytta hemifrån. Är det någon som har ett hem dit de är välkomna. Jag lovar att de har världens finaste mamma, men pappan kan jag tyvärr inte uttala mig om. Det var inte så lätt att fota för jag ville inte snurra på lådan, men om någon dag så blir det fina bilder.

11 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Kattungar är så underbara. Tänk att få följa dom och kattmamman från deras första timmar. Jag hoppas att du hittar hem åt dom.

Kram
Anna

Anonym sa...

underbart dom är så fina...

Anonym sa...

Grattis till "bebbarna"!

Susanne M

Selmas småprat sa...

Vilken fin överraskning ni fick!

Maria sa...

Åh, vad de måste vara söta!! Vore jag inte allergisk så...

Maria sa...

Hej Anna
Helt fantastiskt är det. Jag är uppfylld och barnen är så kära. Vi måste hitta hem åt de, bra hem. Så är det bara.

Hej Susanne.
Världsfina

Hej Susanne
Tack vi verkar gilla bebbar i den här familjen!

Hej Selma
En underbar överraskning. Och de verkar må jätte bra.

hej Maria
Ja vore du inte allergisk så hade du fått en leverans.

K A T A R I N A sa...

Underbara små kattungar. jag är så svag för katter. som du kanske läst på min blogg har jag en kärleks stinn hanne som inte varit hemma på 4 dagar nu... och då funderar man vars han tagit vägen och om han lever...

Kramar
Katarina

RANA sa...

Men hjälp vad underbart och dramatiskt att få se en kattunge födas på sin kudde. Din äldsta flicka är tio år, va? Å, vad härligt. :-D

/Rana

Maria sa...

Hej Katarina
Katter är underbara. det är bara så att ju längre man lever med katter ju mer förtjust blir man.

Hej Rana
Nä det var yngsta dottern som fick uppleva det här helt fantastiska.

Anonym sa...

Oj så söta små kattbäbisar! :)

Anonym sa...

Hej Maria:) Besök min blogg: ziggsonen.blogg.se. Jag har skrivit om Sodisen och Henke där:) Sniffen hälsar!

// Sigge och Sniffe