lördag 12 april 2008

Helt (o)frivillig paus

En helt ofrivillig bloggpaus har det blivit den här veckan för internet har inte funkat. Och det blev ju bra för mig som sitter för mycket och för äldsta sonen som gör detsamma.

Men nu är det tillbaka så nu gäller det att inte sitta för mycket igen. För sonen har börjat teckna Mangafigurer på kvällarna och det vill jag att han fortsätter med. Han ligger på golvet och tecknar på ett papper som någon redan ritat på andra sidan av och han använder en trubbig blyertspenna eftersom vi inte har hittat någon bra pennvässare än. Sånt är inte viktigt för honom bara han får rita sin Manga.

Min man har återigen varit borta en vecka, nu dröjer det länge till nästa gång. Det har gått bra, tror jag, fast vad tycker barnen? Men det har varit fullt upp med fiolkonsert, träningar, kurs på jobbet, hämta fioler, glömma skor som också måste hämtas, fiollektioner, hämta barn, lämna barn, köpa kattmat, ha huset fullt av barn (inte bara mina) hela tiden, kattungar, kattmammor.

Efter fiolkonserten så skulle vi fika, jag och barnen, och en massa andra människor. Det var kväll och vi var väl lite trötta allihopa. Jag vill ha läsk skriker 6-åriga sonen. Nej, säger 35 åriga mamman. Jo, säger han. Nej säger jag.. Jag vill ha glass säger den lika gamla dottern. Ja läsk blir bra. Men mamma du sa läsk. Nä jag menar inte läsk jag menar. Vad heter det, det där ordet? Jag kom inte på det. Jag kunde inte få fram ordet glass, hjälp! Jag kan inte prata längre, vad blir nästa steg.

Nu kan jag prata igen, ordglömskan var övergående. Men idag tar jag en paus från allt. Alla frågor barnen har idag får de ställa till pappan. Jag behöver en paus, bara en liten, liten paus.

5 kommentarer:

Maria sa...

Precis som för mig häromdagen...behov av en paus...när mammagrytan kokar över!!

Maria sa...

hej maria
Blev det bra efter pausen? Just nu känns det som att det kommer att ta lång tid för mig att orka.

Anonym sa...

ett blyertstips: proffsen vässar med brytkniv! :)

Maria sa...

Hej emma
Vad är en brytkniv? Jag köper en sån direkt, förklara snälla!!

Selmas småprat sa...

Roligt att du är tillbaka igen!