lördag 26 april 2008

Mina vantar


Om det till och med finns trädgårdsvantar som är allt jag kan drömma om, nämligen gröna med prickar. Då borde väl jag kunna lära mig något om trädgårdsskötsel. Jag gillar inte trädgårdsböcker för jag förstår inte vad som står i dem. Man kan inte vara nog tydlig när man pratar om trädgård med mig. Om någon säger ta skott, gödsla, beskära, dela, plantera och andra välbekanta trädgårdsuttryck så räcker inte det. Säg mer! Förklara mer! Låtsas att jag aldrig satt min fot på en grön gräsmatta eller plockat en bukett blommor så lite kan jag.

Vad jag drömmer om? Jo om en vildvuxen, prunkande trädgård med en inbjudande uteplats där alla måltider ska avnjutas hela sommaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag älskar att läsa din blogg, det känns som om jag fått tillbaka en vän igen. Har verkligen saknat dig!/Johanna

Maria sa...

hej
Jag har ju lika mycket fått tillbaka dig, så det är ömsesidigt. Och jag är bara tacksam att du vill läsa. Kramar