måndag 7 november 2011

Höstlovet slut. Snyft.

Nu är höstlovet slut. Vi har haft det bra fast vi skulle ha varit lediga tillsammans lite mer. Igår var jag, Majken och Ester på Prick och Fläck på Folkets bio. Jätte bra. Och den började med Prick och Fläck tandtrollar, den som jag och Susanne spelat för barn nu 5 gånger. Så gå och se om den kommer till er stad.

Hela familjen var på spökfest i lördags. Vi bakade spökiga efterrätter och två salta grejer. Det var en bra idé att alla familjer tog med två salta och två söta grejer. Alla i familjen klädde ut sig, utom Joen som inte tyckte att vi var riktigt kloka. Men han följde med och var till och med med i charader. Hoppas han forsätter att vara så här gullig länge till.

Annars är jag trött. Ganska så mycket trött och jag gillar inte känslan. Sen har jag konstigt i halsen, som jag hade för ett tag sen. Som en klump. Hypokondriken googlar alldeles för mycket på läskiga sjukdomar.

Jag har anmält mig på en föräldrakurs. Vi ska diskutera föräldraskap och Jesper Juul, ungefär det. Spännande. Jag har ju så svårt att läsa såna där böcker. Fastnar efter någon sida. Så det här blir bra, fast kanske lite sent. Ja menar en del misstag har jag ju hunnit göra. Minst sagt.

2 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Jag håller med om att det är tråkigt att höstlovet tog slut. Det var så skönt med en liten paus i terminen.
Det kommer gå fort mot jul nu och det blir ju mysigt det också. Jag är en sådan som gillar julen. Fast det verkar inga andra vuxna göra.
Men lov gillar väl alla?
Vad kul att du spelar barnteater!!
Det är ju supercoolt om man tänker på att du var en sådan blygis!!
Vad modig du är!
Kram.

Maria sa...

Ja jag längtar redan till jul. November är tungt och jobbigt. Jag älskar julen hur mycket som helst.Ja det är inte klokt att jag spelar teater. Det är så konstigt, men roligt. Tack Kram