tisdag 29 november 2011

Arg men handlingskraftig

Jag glömde mitt lösenord till bloggen. Och det blev helt förvirrande. Jag och teknik, helt hopplöst, men tillslut kom jag in på något vis. Tack för alla fina kommentarer på sista tiden . Så roligt med så många som läser och kommenterar här.

Igår fick jag en stor huspanik. Vår ventilation är troligtvis för dålig för att vår som troligtvis drabbats av kvalsterallergi, skulle inte ha fått det annars, i badrummet visade det sig att en fläkt inte funkade som den borde och i Signes rum var det plötsligt en blöt, liten fläck på väggen. Tänk att vi har köpt det här huset för nästan en miljon mer än det förra och så är det ändå saker som inte funkar. Det var i alla fall bättre ventilation i det förra och inte en endaste av barnen fick någon allergi. Så nu har jag varit sur, arg och förtvivlad men också handlingskraftig. Nu ska det sättas upp såna där fläktar, vad dom nu heter, vår snickare har försökt förstå sig på fläcken och också fått igång toafläkten. Och själv har jag vädrat och gått med tjocktröja. Inte mer kvalsterallergi här inte.

Och så har jag börjat sticka och det tänker jag fortsätta med.

Inga kommentarer: