lördag 19 november 2011

Längtar efter





En dag i veckan när vi fick uppleva lite fint höstväder på en fin höstpromenad. Jag somnade på soffan igår och sen hade jag svårt att somna om. Jag tror att det hade hänt lite för mycket under dagen.


Dom hade ju maskerad på fiolen och konsert. Det var kul, Signe var troll och Ernst monster. Under första låten hade han en mask på sig, men då hade han inte sett strängarna alls. Han fick spela på känsla, sa han.


Jag längtar efter den där föräldrakursen jag anmält mig till. Och nu ännu mer, för nu har det visat sig att båda ledarna vet jag vilka dom är och dom är jätte trevliga. En är mamma på musikskolan och henne har jag pratat mycket med. Men jag visste inte att det var hon som var en av ledarna på kursen. Hon tycker att det har varit bra kurser, dom hon haft tidigare. När första träffen är så är min man bortrest så då behöver vi barnvakt och vi har ju aldrig barnvakt. Nu har vi fått fråga världens snällaste Micke som själv har tre små barn. Man skulle ju ha en barnvakt som inte behöver gå ifrån sin egen familj för att ta hand om andras ungar. Men det har inte vi.

Inga kommentarer: