fredag 25 november 2011

Ingen ordning på mina papper eller i mitt kök.

Ester bygger torn av olika saker som hon hittat och plockat ur kylskåpet.

På fredageftermiddag kommer Gunnar med en låda med frukt och grönsaker till oss. Alltid hur gott som helst.

Fina hyllan är full av allt möjligt, nu också en muminjulkalender som jag inte kunde motstå.


Fick kalla in Joen som medlare i ett Majken -och Estergräl när jag lagade mat.


Här på köksbordet finns lite av varje: datorn, grythandsken, dagens post, gårdagens kavel från bullbaket, omogen avokado, en sladd, en blöja, en brödrost, några bullar i ett brödfat, en tidning,

två lasagnekartonger, ett legobygge och två lasagner. Jag tror att jag håller på att förvandlas till någon som lagar mat till en stor familj. Förändringen har skett gradvis. Största klivet var när jag köpte en jättekastrull på Ikea i somras. Och tack Karolina Sparring för den här lasagnen. Aldrig annars skulle den stå på vårat matbord en fredagkväll. Men i den här häller man bara grädden rätt i köttfärssåsen.

Lite olika grejer på spisen. Endel hör hemma där andra inte.

Ester kokar kaffe.

Här fanns det också lite grejer, olika.

När dom inte kokar kaffe så diskar dom. När lasagnen var i ugnen la jag mig på kökssoffan och tittade på oordningen och tänkte som Majken brukar säga: Det gör innentin. Sen hade jag så skönt på soffan så Majken kom dit och la sig och Joen också.


Jag tror jag ska lägga mig där lite oftare.

2 kommentarer:

Maria sa...

Låter skönt att strunta i oordningen och ta en vila på soffan. De önskar jag att jag var bättre på. Ert liv verkar fint, även om det är stökigt.

Familjen Tapper-Kaller sa...

Vilka härliga stökbilder! Ser mysigt ut, tycker jag.
Du borde vila mer på soffan. Njuta av
dina fina hjälpredor, Ester och Majken. :)
Trevlig lördag!