tisdag 8 november 2011

lite allt möjligt

Läskig clown


Lik mormor enligt Ester


Spökmaränger


Läskig chokladtårta


Ispremiär på höstlovet

På musikskolan är det ett estetiskt gymnasium också. Eleverna målar, sjunger, spelar teater, dansar. Den här gången ställde dom ut läskiga masker. Majken och Ester tittade länge. Jag tänker inte säga till mormor att en mask var lik henne enligt Ester. Och så läskiga clowner. Ernst tyckte clowner var så läskiga när han var liten och fortfarande tycker han nog det, för den läskigaste masken enligt honom var clownmasken.




Nu har jag hittat en lus i ett hår. Jag har en jobbig dag idag och den blev inte bättre. Jag är inte sån att jag tycker löss är en katastrof, men lite jobbigt känns det som. En del av oss har väldigt mycket hår, väldigt mycket. Till exempel jag, Ernst och Ella. Nu håller jag lite tummarna att ingen av oss ska drabbas.


Bra idag är att vi gjorde Köttfärslimpa till middag och själva limpan gjorde man på två minuter och sen så skötte ugnen resten. Vilken snabbmat.

Inga kommentarer: