söndag 30 december 2012

Det regnar ute

Det kan inte regna i Umeå i december, jo tydligen. Vi som har så fin vinter. Hur blir det att köra i det här? Min dotter ska hem från innebandycupen. Nu blir jag lite orolig. Jag hade lite tvångstankar i natt att Otis hade tagit sig ut genom ytterdörren och sov därför oroligt. Ja ofta är det nått som sätter igång tankarna och då är dom svåra att stoppa. Fast jag rent logiskt vet att ytterdörren är låst och att han är på rätt sida om den. Och när vi kom upp så var han hemma i tryggheten, men han hade ätit upp min mans hörlurar som han fått i julklapp från jobbet och hämtat ut igår. Jag tyckte riktigt synd om min man. Hundskrälle.

Idag får jag väl fortsätta träna och ta ut flickorna på skidor om det går i det här vädret. Dom gillar sina julklappsskidor så mycket.

Inga kommentarer: