söndag 23 december 2012

Det som är klart och dom som gråter

Köttbullarna är klara om än lite trasiga. Ella har gjort en Västerbottensostpaj som snart är klar och jag har gjort Bönbullar som ska kylas innan dom ska stekas. Jag har rationaliserat bort Sillsalladen och nöjer mig med att göra Rödbetssallad för det gillar barnen så mycket. Min Jansson hur ska det gå med den? Än finns den inte ens i fantasin, eller jo där finns den väl.

I köket gråter min man och dotter åt en otroligt sorglig sång som heter Lise och Love av Esbjörn Hazelius. Gulligt på något vis. Jul är på ett sätt för mig ömhet. Så det passar bra för det är det jag känner.

2 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

God Jul Maria!
Jag läste vad du skrev på om min blogg. Åh, vad det värmde gott!
I samma stund som jag läste det bestämde jag mig för att fortsätta blogga.
Snart vaknar bloggen igen och du blir först av alla inbjuden.
(Jag vet nu vem som skrev kommentarerna, det var en och samma person och inget stämde).
God fortsättning hela familjen!
Kramar och julkärlek från Karin

Maria sa...

Hej Karin
Vad glad jag blir för att du vill fortsätta och att jag får vara med och läsa. Längtar redan. Tänkte nog att det kanske var samma person för dom kom under så kort tid. Jag blev så uppörd och sen tänkte jag att jag kanske inte borde lägga mig i, men jag kunde bara inte låta bli. God fortsättning till er också. Många kramar!