måndag 31 december 2012

Möblerat om

Igår möblerade jag om för det var en lite jobbig dag. Bengt skulle jobba på kvällen och jag lagade mat och det var så livligt. Jag fick nog och blev sur och ingen förstod varför. Dom ska väl kanske inte förstå sånt, dom är ju barn. Men ibland blir jag ledsen när jag fixar och fixar och inget blir särskilt uppskattat. Ja efteråt kände jag mig rätt eländig och möblerade om. Ett skåp fick flytta til en annan vägg och ett litet databord fick flytta in i vardagsrummet. Så städade jag i ett köksskåp och lyfte bort skåpdörrarna. Ju mer jag ändrade desto bättre inombords blev det.

Idag har småflickorna flyttat alla stolar, dom brukar göra det. Jag och Signe har suttit och lyssnat på vinterprataren tillsammans i köket. Mys på hög nivå. Olof Wretling så rolig och rörande.

Gott Nytt År





Inga kommentarer: