onsdag 5 december 2012

Jaha här sitter jag och kan inget annat

Hela veckan och förra har jag sovit så dåligt, allt sämre och nu i natt går det inte. Jag kan inte sova. Jag har ångest. Jag vet nu hur det känns för det har hänt förr, säkert inte den värsta sorten, men någon slags iallafall. Den gör en sömnlös och tankarna snurrar hela tiden. Det kommer aldrig bli bra. Jag kommer aldrig mer att hitta ett jobb jag trivs med. Jag kommer fram till pensionen att inte ha mitt drömjobb. Igår bestämde jag mig för jag var tvungen. För jag satt liksom fast. Kom ingen vart och fick inte vänta längre. Och varför det blev det beslut det blev vet jag inte. Kanske för min att min gamla chef inte tiggde att jag skulle komma tillbaka. Men vi hade ett fint samtal. Det är så många förändringar på gång. Jag får vänta och se och göra det bästa av det jobb jag har nu. Jag är ju fin med barnen. Det är ju faktiskt min styrka. Nu när det blir nästan inga sagor och nästan ingenting av det jag gillar mest så får jag satsa på dom små mötena. Och även om jag har råkat hamna på en superstressig arbetsplats så tänker jag ta mig tid. Igår stod jag och tittade i en rymdbok tillsammans med en pojke. Vi hann det. Han ville visa mig en stor grop.

Man kan säga att jag är längst ner i en sån där grop just nu. Jag får väl försöka ta mig upp. Mest av allt känner jag för att fly långt bort. Igår efter det hemska beslutet så tog jag mig hem och det var värsta stressen för att hinna till barnens julkonsert. Min man hade cyklat iväg redan för vi skulle hjälpa till med fika. När jag kom hem så hade ingen ätit, en hade inga kläder på sig, en spelade pingis, en satt vi datorn. Ingen såg ut som om dom skulle iväg om typ en halvtimme.

Aldrig mer. Nästa gång ska jag jobba halvdag eller vara ledig när vi ska på något sånt där vi dels ska hjälpa till och dels ska ha med oss alla och man ska samlas innan fem. Julkonserten var fantastisk och på slutet kom tomten och barnen fick varsin godispåse. Och i år var det inte bara tre godisar och en frukt. Det tyckte jag var bra, knäpp som jag är. Men alltså hur kul är det att få tre godisar och en frukt när man är 10 år? Jag tycker man ska äta sunt för det mesta, men få njuta ordentligt när det är fest. Det är min filosofi.

Inga kommentarer: