fredag 7 december 2012

Slarver

Jag slarvar när jag skriver och missar ord och stavar fel. Eller alla felstavningar är nog inte slarv kan jag erkänna. Men när det börjar stå kroppsuppfattming och när det saknas en massa ord så har jag slarvat endel.

Idag kom det där ledsna så starkt när jag gick från dagis. Och jag tänkte att jag blir inte av med det, men hemma tände vi ett ljus och åt lussebullar. Sen såg jag på facebook att min son gillade Jonas Gardell och jag blev rörd. Vilken fin pojke jag har. Han fattar så mycket och är så klok (ibland). Vi såg Torka aldrig tårar...och jag och min dotter bara grät. Joen kollade ibland och förstod kanske hur hemskt det var. Så många unga som bara dog och det där med att det var så mycket skam och rädsla inblandad så man nästan inte tilläts sörja som anhörig eller att man inte kunde berätta för andra. Jag har läst första boken och tyckte att den var bättre än första avsnittet, men så är det ju nästan alltid, att boken är bättre än filmen. Så läs.  Sen såg vi två rådjur ute i trädgården, som en hägring. Stod och tuggade bredvid äppelträdet och tittade på oss i fönstret. Det ledsna försvann.

Allt det här fina jag har finns kvar.

1 kommentar:

thejeanettishway sa...

men varför så ledsen???
jobbet. bytte du jobb för att nån annan tyckte så?
kram från Dalsland//