lördag 22 december 2012

Julklappar i massor

Med 6 barn blir det endel klappar om man inte är oerhört restriktiv, men det är inte jag. Jag vill ge bort på jul, men det blir dyrt. Jag tycker att det är svårt att begränsa sig, jättesvårt. Har kanske inte lyckas så värst bra med det i år heller. Men nu känner jag mig rätt klar, så nu är det bara maten kvar.

Bengt har gravat lax och farmor har gjort pastej. Imorgon gör vi köttbullar och några vegetariska pajer. Jag gillar ju fiskarna bäst så därför vill jag gärna ha sillsallad också. Sen har vi prinskorv och ska göra rödbetssallad, men den ska man helst inte göra klar i förväg. Julskinkan brukar Bengt griljera och jag brukar göra en liten sallad av rotselleri som är supergod till skinkan. Vi brukar inte göra så mycket efterrätter utan nöja oss med julgodis och choklad. På förmiddagen brukar vi äta risgrynsgröt.Så glömde jag Janssons, det är ju godast av allt. Och så någon sallad med rödkål och apelsin. En av mina döttrar är vegetarian så därför borde vi kanske ha något mer vegetariskt på julbordet. Har ni något förslag?

Inga kommentarer: