lördag 8 december 2012

Marknadsmys

Ledsen idag igen. Tårarna kom efter någon timme. Julmarknaden började kännas jobbig att gå på, men Ella ville gärna. Så vi tog sparken och sparklådan med Majken i och Otis (hunden) och gick iväg. Det blev mysigt. Vackraste julmarknaden på flera år. Inte regn och inte för kallt, förutom för Ella som frös om fötterna. Vi hittade den finaste barnklänning jag sett på länge som Ester ska få i julklapp och en sjal i samma mönster, men i annan färg, som Signe ska få. Hade velat köpa en t-shirt till Majken men det fanns inte i hennes storlek. Hon har inte klänning så det är ingen ide. Så träffade jag en pensionerad biblioteksanställd och hon frågade hur jag hade det och jag berättade. Då sa hon att det kommer att bli bra. Och det var det som behövdes just nu.

Det kommer att bli bra. Eller det vet man aldrig, men det blir lugnare inom mig om jag tänker så än det motsatta som jag tenderar att tänka alldeles för ofta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det blir bra och jobb kommer flera och sagorna i dig kommer inte att tystna bara pausa en tid. Så får du cykla och vara med barnen som är så viktigt för dig. Ett val utifrån livssituation, idag och en tid framåt. Det är jobb Maria, bara jobb och pengar. Du hinner om några år och när du ser tillbaka lyssnade du på rösten i dig som ville vara med de små. Det kommer du med facit i hand aldrig att ångra.
Sköt om dig själv ( jag blir orolig) Kram U

Maria sa...

Tack U för ditt stöd. Precis vad jag behöver. Någon säger att jag gör rätt. Jag vill ju det här, men det är det där att skiljas från något man gillar. Oj så svårt. Att välja bort något. Men jag rör på mig och jag umgås med barnen mycket. Precis det jag vill. Många kramar