fredag 22 november 2013

Förutom gunghästen utan svans

Så hittade jag en julkalender med pixi-böcker på Willys. Fatta så fint. Den kostade 129 eller 149, men vilket det nu än var så kändes det okej. För faktiskt är många pixi-böcker bra. Inte alla, men flera som jag köpt de sista åren när vi har åkt tåg har varit bra. Nu hoppas jag att dom ska få några dom inte har. Sen köpte jag Godishus, fyra stycken som barnen ska få till jul. Jag borde kanske ha köpt 6 stycken så dom stora också får. Dom finns kvar så jag hinner köpa fler. Sen gjorde vi ett icke-fynd också, vinterskor till Majken för hur mycket som helst. På något vis tänkte jag att det är lite bra med kvalitet på vinterskor, men priset var smått chockerande. Hon älskar dom, helsvart såklart. Inget rosa om Majken själv får välja, allt rosa om Ester själv får välja. 

1 kommentar:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Jag har också sett den där Pixi-kalendern! Funderat på att köpa den.
Nu när jag såg att du har köpt den, ska jag också göra det! :)

Sedan en tid tillbaka på kvällarna läser jag en kapitelbok för Moltas och Mille. Jag tycker att den är jättespännande, men det går segt framåt (pojkarna är lite för små, de hänger inte med och somnar mitt i det mest spännande).
"Som om hösten kom på sommaren" heter den.
Det skulle nog passa dem bra med med lite lättsmält litteratur på kvällarna i december.