tisdag 26 november 2013

Uppsala

Nu är vi på väg hem. Det har inte varit enkelt, men det har gått ganska bra, allt praktiskt har egentligen gått jättebra. Jag har till och med kört bil i Uppsala även om jag tycker att det är jätteläskigt att köra bil där jag inte hittar. Men vi åkte till Ikea och till en lekpark med skatepark. Och det har varit så skönt att slippa laga mat. Jag är väldigt tacksam för att mamma skämmer bort oss med god mat och efterrätter. Själv är jag så dålig på efterrätter. 

Men sen gick inte allt jättebra med relationerna hela tiden. Orkar inte skriva mer om det, men enkelt är det inte. Eller jo förresten hur gör man? Om barnen tycker något är jobbigt som min mamma gör hur gör man då? I dom lägena så säger jag oftast inget och så blir det inte bra för någon och så ibland försöker jag säga och då blir min mamma jätteledsen och det blir oerhört jobbigt och det blir inte heller bra. Jag blir ledsen, men hon tycker att jag är argsint. Men som sagt, tillslut blir det bra, men det känns så jobbigt att sånt här händer. Hon säger att hon inte förstår om jag försöker säga något som jag känner. Jag förstår inte och du har alltid varit så arg på mig, säger hon. Ja det är väl sant att jag varit det, fast jag slutade bråka för flera år sedan. Ja så är det och det känns som att jag sitter fast. Att jag aldrig kommer att kunna göra rätt om jag vill säga vad jag tycker. Sen var det så kul att träffa min moster. Hon är riktigt busig med barnen. Jag hade velat träffa henne mer, men vi har alltid bott långt ifrån varandra. 





Inga kommentarer: