lördag 16 november 2013

Jobb och vardag

Häromdagen var jag på en väldigt fin förmiddag. En förläggare berättade ingående om en bilderbok. Jag fick många tankar. Vi var en liten lagom grupp på knappt 20, både bibliotekarier och förskollärare. Sen fick vi titta på planeter och stjärnor i planetariet för vi befann oss på ett ställe där man ägnar sig åt sånt. Då sprang tankarna iväg, till barnen och deras mående, till utvecklingssamtalet vi precis varit på med äldsta sonen. Sen så fortsatte vi med att göra planeter utifrån teman i boken och då var jag tillbaka i nuet igen.

Så igår hade vi ett jättestort personalmöten och jag kom 20 minuter sent eftersom morgonen blev som den blev. Det var lite abstrakt, lite långt ifrån mitt dagliga arbete. Mina tankar reser iväg till barnen, till vardagen, till hur man ska leva. Sen på eftermiddagen har vi sagostund och jag är där, i nuet. Jag vet inte inte riktigt vad det här säger om mig, men jag anar.

Inga kommentarer: