söndag 10 november 2013

Nästan overkligt

Att jag ska jobba även den här söndagen. Hur blev den här hösten egentligen? Fast det är bara drygt fyra timmar, men ändå så är det lite tungt idag. Jag har varit på min söndagspromenad och nu är jag trött. Jag sover konstigt på helgerna nuförtiden. Egentligen kan jag inte alls vända på dygnet på helgerna. Jag blir bara trött av det. Lägga mig tolv och efter det gör mig otroligt trött. 

Men det var bara lite gnäll. Igår gick min man och äldsta son på restaurang och bio. Vi tänker att vi behöver tid med de stora barnen lite för sig just nu. Dom hade det bra och jag njuter av att dom gör saker tillsammans. Dom var väldigt nöjda också.

Fick en massa tankar av dagens promenad idag. Om krav och inte krav på tonåringar pratade vi bland annat. Jag har backat så mycket det sista året p.g.a rädsla. Jag är rädd att om jag ställer krav så kanske mitt barn inte mår bra eller mår sämre. Det fungerar nog inte så. Jag måste nog bli lite tuffare utan att för den skull bli okänslig. 

Inga kommentarer: