fredag 1 november 2013

Konflikter och kärlek

Alla känslor blandas en vanlig kväll. En blir supersur för att han inte får sova hos en kompis. Vi kände att han behövde en hemmakväll, efter en massa kompishäng under lovet och så sena kvällar. Sen blev han glad igen när vi köpt pizza. Jag och Bengt ville inte ha pizza utan gjorde kyckling och potatis, men då ville flera ha det istället. Hemmalagat är bäst, verkar det som. Sen for min man och son och tränade tillsammans. Det tycker jag är fint. Jag gillar så mycket när vi gör saker med dom stora barnen också. Det blir ju så att dom mer och mer lever sina egna liv, särskilt vår äldste. Så då är det så viktigt att göra saker med dom. Så berättade Ella om Sara Kadefors nya bok som hon tycker är riktigt bra och jag fick lyssna på låten som Håkan Hellström sjunger tillsammans med Veronica Maggio. 

Så har jag lånat en jättetråkig bok på bibblan om barns språkutveckling för vi skulle ta emot en föräldragrupp och jag kände att jag ville läsa lite om barns språkutveckling och då hittade jag den här. Det var väl inte den jag fick mest användning för när vi skulle träffa föräldrarna, men den är riktigt kul ( vissa delar iallafall). Jag gjorde en övning med småflickorna som dom tyckte var kul.. Dom skrattade mycket när dom började fatta hur dom skulle tänka, att dom skulle sätta orden i rätt ordning i en mening. Jag blev helt fascinerad att dom fattade. Sen gjorde vi övningen när jag sa olika ord, den övningen börjar med ordet fönster och flickorna skulle välja vilket ord av gardin, garderob eller gris som passade med det. Den övning tyckte dom var busenkel och Majken började välja fel ord och det tyckte Ester var hur kul som helst.

Inga kommentarer: