söndag 18 december 2011

Fjärde advent

Vi har börjat dagen i stallet på dressyrtävling. Ella var missnöjd efteråt och jag får klump i magen av ridtävlingar. Tänker på hur det var för mig på såna. Jag var så dålig, red fel väg, men hoppades ju alltid ändå att lyckas någongång. Individuell idrott är lite annorlunda än lagsport. Jag tyckte hon red så fint, men hon var bara missnöjd, men kunde inte säga varför.

Nu har ungarna i stallet läderridstövlar fast dom är ganska små, så där 11-12 år, det hade bara ridfröknarna när jag var liten och allt kostar extra. Att vara med på tävling kostar extra, att gå skötarkurs kostar och så den där terminsavgiften på 3000 kronor. Det är en riktigt dyr sport.

Igår höll jag på i köket hela dagen. Bakade kakor, gjorde köttbullar, rödbetssallad och gröt. För mycket på en och samma dag. Tre gånger tömde jag maskinen. Sen joggade jag några kilometer för mig själv. Det behövde jag.

Inga kommentarer: