onsdag 28 december 2011

Jag

och blanketter som ska fyllas i passar inte ihop. Det går inte. Så himla hemskt tycker jag att det är. Alla dessa papper som ska skickas till försäkringskassan. Jag har förlorat en del inkomst genom åren, kan jag säga, för att jag inte får iväg blanketterna. Och det är dumt för jag har verkligen ingen hög lön. Och nu så var jag hemma i november och början på december med olika barn under en dryg vecka. Oj vad mycket papper det blev. Så fick jag nästan tretusen kronor av försäkringskassan innan jul och jag blev jätte glad, verkligen, för min lön var långt ifrån bra i december. Och just då tänkte jag inte på varför jag fick så mycket. Men nu inser jag att jag fått 6 dagar för mycket ersättning. Alltså om jag är dålig på blanketter så kunde man väl ändå hoppas på att försäkringskassan var lite bättre.

Så nu ska jag betala tillbaka pengar istället. Fast jag hoppas på lite mer ersättning av dom ändå för olika dagar som jag tror att jag ska få ersättning för. Jag får tänka på sånt som jag är bra på istället. Kommer bara inte på nått just nu.

2 kommentarer:

Familjen Tapper-Kaller sa...

Jag hatar också blanketter.
Oj, vad jag skjuter upp då!
Så försvinner de för jag skjuter upp alldeles för länge.
Du är bra på mycket, på att blogga t.ex.
God fortsättning!

Maria sa...

Jag vet försvinner och sen hittar man dom och man minns ingenting!