torsdag 29 december 2011

Snö







Ännu fler blanketter till försäkringskassan hittades i en väska idag av min man, som han glömt att posta. Ganska gamla, milt uttryckt. Han är inte heller bäst i världen på blanketter, men bättre än jag. Och idag blev det vitt, äntligen, blött vitt. Vi skulle ut och åka sparklåda, jag och småflickorna. Vi var verkligen peppade vi skulle bara hitta sparken. Vi letade bakom huset, bakom lilla huset, i garaget. Kan den verkligen vara nergrävd i snön? Den är ju rätt stor och snön är ju väldigt tunn, eller låg eller vad det nu heter. Så då fick jag hämta min man som fick leta han med i t-shirt. Borta. Någon som sett den?


Vi byggde en snögubbe istället med jättemånga armar och knappar. Och Majken och Ester var tvungna att göra varsitt huvud för dom kunde inte rulla ett tillsammans. Sen tittade jag på hundkojan och tänkte att kanske en dag ska vi ha en hund

Inga kommentarer: