söndag 18 december 2011

Lucka 18 En plats att besöka innan jag

En sån plats finns inte. Jag tänker inte så. Bara att få finnas med min familj och se barnen växa upp och se dom bli stora och förhoppningsvis få egna barn. Och se att vi kan stoppa en del av miljöförstöringen, svälten, orättvisorna, krigen, konflikterna. Det vill jag. Men en fysisk plats som jag vill till finns nog inte. Och fanns den så skulle jag nog ha varit där för är det något jag vill så brukar jag försöka göra det, om det är möjligt. Alltså om det är någonting jag verkligen, verkligen vill.

2 kommentarer:

Solveig sa...

Hej Maria! Alltså, det skulle vara kul om vi hade känt varandra IRL (in real life, du vet:), mitt favorituttryck efter jag sett WOW-Jocke med Björn Gustavsson på You-tube, favoritklipp). Du känner som jag, tänker som jag, mycket i livet är samma, det gör att jag undrar om vi gillat varandra lika mycket i verkliga livet när vi har så mycket gemensamt. Jag bara älskar att läsa om kärleken till dina barn. Det är liksom de som gör en lycklig. För mig har du helt rätt syn på livet och du kommer få helt fantastiska unga vuxna (precis som jag har fått) för att du är en så fantastisk mamma. Sen älskar jag att du fortfarande har dina intressen kvar och ifrågasätter vårt leverne i samhället om tex ridstövlar och sport. Fortsätt att vara du och fortsätt göra det du tror på det kommer att gå vägen för dig och dina barn i livet. Ha en supermysig och rörig jul tillsammans med din familj. Från ett stort fan./Soli

Maria sa...

Hej
Jag blir helt överrumplad, glad och glad igen. Vad roligt att du känner igen dig. Jag är såg glad att du tycker om att läsa här. Men någon fantastisk mamma känner jag mig inte så ofta som. Men ändå blir jag upplyft och uppmuntrad av dina ord.

Tack. Ha en fin jul du med med din familj!