måndag 19 december 2011

Lucka 6 Om bloggarna jag läser

När jag började läsa bloggar, kanske 2006, så berodde det på Maria, som har en sån fin blogg och som jag ju känner. Så hittade jag en blogg om en som hade fyra barn och då kändes det så roligt för det hade ju jag, men kände ingen annan som hade det. Det var som en ny värld öppnade sig. Likt och olikt.

Jag som är så intresserad av människor och vardag tycker att det här med bloggar är så kul och bra och intressant. Ja det var så det började och dom här bloggarna besöker jag forfarande, kanske inte lika ofta som då. För ofta är det så att jag hittar någon som jag tycker om, men så efter en tid så kanske man hittar någon annan som man läser flitigt en tid. Men ändå finns dom gamla kvar.

Sen, för något år sen, läste jag en artikel i DN om en familj och deras rutiner vid läggning och det var en så fin artikel och så hittade jag hennes, Karins, blogg. Och den bloggen läser jag allra mest och det är min absoluta favorit. Jag tycker om hur hon skriver, vad hon skriver och alla hennes fina bilder.

Sen läser jag ju fler bloggar som jag inte nämner här just nu, men som jag tycker mycket om.

1 kommentar:

johannapannan sa...

Och jag läser här hos dig!!