söndag 11 december 2011

Lucka 11 Mina framtidsdrömmar

Jag har inga självklara framtidsdrömmar. Jag har alltid drömt om att få barn. Alltid, sen jag var liten. Fast mer då om att få finnas i en storfamilj, där man inte var ensam. Nu vet jag att man kan vara ensam ändå, för sig själv bär man ju med sig och det är väl mer där ensamheten finns. Men den drömmen om att få barn finns fortfarande kvar. Och även om det aldrig mer kommer att ske, troligtvis, så finns drömmen kvar. Sån är jag bara.

En annan dröm, så klart, är att barnen ska få må bra och att vi ska få må bra tillsammans. Att jag ska oroa mig lite mindre och glädjas desto mer. Det är spännande att se dom växa upp och samtidigt vemodigt att se dom växa ur sina plagg eller titta på kort som bara är något år gammalt och inse att dom vuxit hur mycket som helst under den tiden. Och jag hoppas att vi ska få vara friska. Jätte, jätte rädd för sjukdomar.

Jag drömmer också om såna där banala saker som sticka, laga god mat, ha det fint. Sen drömmer jag om att motionera regelbundet. Så tänker jag så där som många: har jag rätt jobb? Men sen är jag ju som jag är och tycker att många beslut är jätte svåra.

Jag drömmer inte om att resa.

Inga kommentarer: