onsdag 2 januari 2013

Jobb igen

Idag börjar min man jobba igen. Natten har varit något speciell med en hund som vill ut till en löpande tik. Hjälp vad speciellt. Vi gick och la oss, alla utom den äldsta som har sin alldeles egna dygnsrytm och Otis som inte heller ville sova. Sen kom han upp med Otis och ville få vara ifred, men Otis sprang ner och skällde och ville ut. Så höll det på. Tillslut sa jag till honom att han kunde vara på toan, men det tyckte den äldste kändes jobbigt att sätta in en hund där. Men toan är stor och med golvvärme. Efter en stund gick jag och kollade läget och då såg jag att den äldste lagt ut en handduk som Otis kunde ligga på. Han är minsann en djurvän innerst inne även om han döljer det rätt bra oftast. Sen kom dottern och hämtade honom från toan och försökte få honom att sova igen. Vid det här laget hade mitt sömntåg gått och jag låg vaken och min man hade bytt säng för att kunna sova någonting innan jobbet. Så i morse kom min dotter in med Otis till mig och sa att han var galen och att hon inte sovit. Det här blir spännande att se hur länge den här perioden pågår.

Nu när det är morgon igen är han ju världens sötaste igen. Tur han är det annars vet jag inte riktigt vad man skulle tycka om någon som hittills ätit upp värdefulla julklappar, ätit upp min fina ljusslinga, rymt, bajsat och kissat inne många gånger och nu då varit vaken hela natten. Sen luktar han ju så gott också. Hundar luktar mer än katter. Katter är ju så renliga, det är kanske därför.

En bild när han var alldeles ny och bara brydde sig om oss och inga löpande tikar.

Inga kommentarer: