onsdag 23 januari 2013

Promenad

Jag och tre barn har varit hemma idag. Ernst börjar få aptit och lite energi igen. Först åt vi äggröra med skinka till lunch. Jättegott tyckte alla tre barnen, sen tog jag en promenad med vovven i 40 minuter i skogen. Jag har gått två dagar i skogen nu med Otis i vinterlandskap, ljus och sol. Helt underbart. Sen hem och så gick hela gänget minus hund till Kupan och Djurmagasinet. Ernst köpte tre filmer och skrattar nu högt åt Hipp hipp som var en av dom tillsammans med storebror. Jag hittade såklart ett skåp och ett bord på Kupan. Tänk alla dessa skåp som ingen vill ha, eller jo jag vill ju. Ester köpte en rosa tröja och Majken två t-shirtar med superhjältar. Ja dom är väldigt olika och helt underbara. Ju mer vi är tillsammans ju gladare vi blir. Så är det för mig och småflickorna just nu.

Vad är det med skåp? Dom är så mycket mer spännande än alla andra möbler. Och vad är det med ägg. Jag blir alltid lite illamående av kokta ägg som jag ätit några dagar nu. Och det som ska vara så nyttigt.

Inga kommentarer: