lördag 3 maj 2008

Böcker


Jag beställde lite böcker från Adlibris häromdagen. Jag fick ett presentkort av min chef i julklapp, men har inte använt det. Men nu slog jag till och det kostade lite mer än vad jag hade fått, men det fick det vara värt.

Supermat handlar om vad som är bra att äta på ett ganska enkelt sätt och jag tror att det inte är så mycket pekpinnar och krångel. Nu äntligen kanske jag kommer att lära mig sånt som alla människor redan kan om kolhydrater, proteiner och annat som jag verkligen har svårt för.

Jag är så svag för kokböcker, köper alldeles för många och för ofta. Och när den där Sara var på TV så tyckte jag inte riktigt om henne om jag ska vara helt ärlig. Jag har sett henne i två program och hon var inte helt sympatisk. Men jag tyckte ju att hon gjorde så enkel, spännande och god mat. Så nu ger jag henne en chans till och köper hennes kokbok.

Och så ett infall: Lev enklare. En dröm som jag har bara...

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Jag tycker också mycket om kokböcker. Ofta är de så vackra!

Sara kanske är bättre när man inte behöver höra och se henne. i TV var hon ju lite "Bror duktig".

Ha en bra helg!!

Selmas småprat sa...

Nämen! Gissa vilken bok jag har beställt idag! "Lev enklare"! Vilket sammanträffande!

Maria sa...

Hej Maria
Bror Duktig var rätt ord, men jag gillar boken.


hej Selma
Jag har börjat läsa den och jag gillar den hittils.