torsdag 1 maj 2008

Lite krasse och lite annat


En riktig "vara hemma dag" idag med ganska så trötta barn. Fast storbarnen har spelat fotboll respektive hängt med kompis familj till äventyrslekpark. Men vi andra har hållit oss här runt huset. Jag orkar verkligen inget annat.

Jag var ju vaken sent igår för att vara jag, ända till ett. Gästerna gick lite efter 10 men sen tog det tid innan jag gick och la mig. Modern med stort M hon var ute och dök inte upp trots att hennes små ungar låg i kattkorgen och väntade. Halv fyra i natt så gick jag och kollade och då ville hon komma in. Jag har läst Inger Edelfeldts bok Finns det liv på Mars och hade svårt att släppa taget om den igår kväll. Läs den, den har liksom glimten i ögat fast den är allvarlig också.


I förmiddags då jag fortfarande tänkte att jag skulle göra en massa saker den här dagen så satte vi lite frön i krukor. Det var Krasse och Luktärt. Nu tänker jag att jag bara ska ta det lugnt och kanske börja på en till bok.

Inga kommentarer: