söndag 4 maj 2008

Sardeller och Kapris

Nu har jag lagat en första rätt ur Saras mat och det blev gott, fast jag nästan ångrade mig när jag hade stoppat i både Sardeller och Kapris. Plötsligt insåg jag att båda de grejerna är alldeles för vuxna för mig. Annars äter jag verkligen nästan allt, men jag undviker Lever.

Men det här blev gott och jag hade inte problem med varken Sardellerna eller Kaprisen. Förutom det var det lök, vitlök, matlagningsvin och krossade tomater. Jag följde inte rikigt receptet, men nästan och till det åt vi spaghetti. Jätte gott. Barnen åt Baconsås istället. Jag orkade inte ens testa på de.

2 kommentarer:

RANA sa...

Håller med; kapris och sardeller inhåvar enorma mängder vuxenpoäng. Men det lät jättegott. KRAM, Rana

Anonym sa...

det med ny mat är alltid speciellt mins när jag första ggn smakade tai mat tyckte jag det var vidrigt... inte idag "ler" och det är ännu roligare om man blir possitivt överaskad första ggn!