onsdag 7 maj 2008

För innan


När jag fortfarande betedde mig värdigt och alltså inte var sur, less och tvär. Så gjorde min äldste pojke middag. Amerikanska pannkakor blev det och han satsade verkligen sin själ i matlagningen för nu är det en dag i veckan som gäller för honom. Vi har sagt det förr men nu menar vi det.




Men jag glömde att säga till att han kunde hjälpa till att ta undan. Sedan skulle äldsta dottern göra en bärkaka som vi åt på kafé i hennes klass igår. Det gick också bra, men också där glömde vi bort det där med att plocka bort.


Och sedan var det ju inte perfekt när vi började. Och bilderna avslöjar verkligen inte allt, det var så mycket mer överallt. Kan det vara därför jag blev så trött?

Och så gillar jag inte att plocka ur diskstället, min man gör det och när han inte är hemma så gör ingen det. Jag staplar på höjden tills det slår i skåpet. Det är nästan lika tråkigt som att tömma diskmaskinen fast tråkigare.

3 kommentarer:

Maria sa...

Så fint erat nya(fast nu är det ju inte så nytt längre, jag menar ni har ju haft det ett tag)kök är!! Men jag gillade erat gamla också som var charmigt på något sätt!!
Visst kan man ibland känna sig sådär urtrött...så är det för mig nu...jag bör duka av bordet, hänga tvätt, vika tvätt, dammsuga osv men jag satte mig här och läste bloggar istället =)

Anonym sa...

funderar och ler varför är alltid diskmaksinen full eller ny diskad? varför är diskstället överfullt? känner igen mig jag hatar att tömma diskmaskinen!hos oss funkar det dära med att plocka in ok men tömma den? bara jag och min man... mestadels han.. så en"inga" borde jobba bättre? men hon är lat hon hon och "inge" brukar vi skoja om här dom jobbar dåligt! ;)

Selmas småprat sa...

Snygga skåpdörrar!