tisdag 13 maj 2008

Länge sedan

Det var så länge sedan jag vaknade i en alldeles blöt säng, men i morse hände det. Det var någon som sov djupt och nog hade glömt att gå på toa innan hon gick och la sig. Som tur var var det bara hon och jag i sängen så jag slet upp lakanet, gick och la mig i soffan och skickade tillbaka dottern till hennes egen säng.

Efter stund kom hon tillbaka för det visade sig att i hennes säng låg ju pappan. Pappan gick ner i källaren och la sig, dottern i sin säng och jag skulle ligga i soffan. Oj vad ljust det var halv 5 och vad kattungarna härjade. De lekte något precis nedanför mitt huvud och jag lyfte bort dem, men de kom tillbaka, hela tiden.

Jag skulle ju ändå upp halv 6 för att sätta ihop tårtan för min man fyller år idag så det gjorde väl inte så mycket, antar jag.

Och tror ni att jag kom ihåg att fråga om hon hade kissat innan hon gick och la sig? Nä, det gjorde jag inte.

1 kommentar:

RANA sa...

Kära söta, du låter lite uppgiven. Nattstök med lakan och folk i fel sängar låter besvärligt, men du beskriver det så bra och roligt!

KRAM!
Rana