lördag 17 maj 2008

Flyga eller stå pall ....


Jag hade en så dålig dag igår. Det började på jobbet, en känsla av osäkerhet kom till mig. Det var olika små saker som ledde till det som jag inte har lust att gå in på, men det hade börjat flera dagar innan. När jag kom hem märkte jag att jag bara tänkte på jobbet och hur jag kände mig misslyckad. Gör jag någonting bra? Gör jag tillräckligt? Vad ska jag göra? Jag måste nog göra något helt annat.

Jag är en väldigt praktisk person som har jag upptäckt inte alls tycker om att planera och fundera, vilket också innebär att det jag gör sällan blir så perfekt, men jag får iallafall en del gjort. Jag har någon rastlöshet i mig som gör att jag kan bli alldeles tokig om jag måste tänka och fundera på saker för mycket. Men samtidigt, blir det jag gör tillräckligt bra?

Så gick jag in och kollade mina mejl och då var det ett där som jag svarade på i lite snäsig ton och det brukar inte jag. Så fick jag så dååligt samvete. Tänkte på det hela kvällen, jag hade använt ett "ju" för mycket i brevet. Ska aldrig skicka iväg ett mejl när jag känner mig så eländig som jag kände mig igår. Inte låta någon annan person får ta på sig något som den inte ska ha.

Jag vill vara snäll och om jag inte är det så tycket jag inte alls om mig själv, men samtidigt märker jag hur påverkad jag blir av allt omkring mig hela tiden. Kommentarer (inte kommentarerna som jag får här för de är ju bara otroligt uppmuntrande och snälla) och annat som får mig ur balans. Jag måste bli lite enklare och inte fundera över saker så mycket. Jag vill bara stå här stadigt hur mycket det än stormar, men än är jag verkligen inte där.

5 kommentarer:

Selmas småprat sa...

Hmmm........jag funderar över det du skrev....och jag känner igen mej...vet inte hur jag ska uttrycka mej nu, men du är en bra bit på väg i och med att du kan sätta det på pränt, och så vet jag ju att du läser den där boken just nu, och det sätter igång funderingarna ordentligt, tycker jag, hos mej oxå.....det är nog bra att ta reda på var man själv står i olika frågor, för då dras man inte lika lätt med i sånt som inte är bra för en....himmel blev det nu nåt vettigt i det jag skrev här...? Ha en bra helg!

Bergagårdens Lina sa...

Oj vad jag känner igen mig... Du satte ord på många av mina känslor.

Har inte hittat till din blogg tidigare tror jag, men ska ta och läsa lite!

Ha en bra dag!

Livet i träsket sa...

Det är ofta det känns så hos många av oss!

Maria sa...

Hej!
Jag känner igen mig! Ibland har jag deppardagar då inget blir rätt. Är övertygad om att det är mina hormoner som spökar då. Känslan jag kände som var totalnere kan var helt bortblåst någon dag senare, försöker lära mig leva med det...men det är svårt när de där dåliga dagarna kommer...

Maria sa...

Hej Selma
Tack för det dina kloka ord om att ta reda på var man står i olika frågor så man inte så lätt dras med. Men då har jag den där spontana och omedelbara sidan i mig som ställer till det för mig. Jag tyckte att det var jätte vettigt det du skriver.

hej Lina
Vad roligt att du har hittat till min blogg. Jag har ju länkat till din för ett tag sedan utan att fråga. Hoppas att det var okej.

hej Livet i träsket
Tack för di medkänsla.

Hej Maria
Så där är jag också, upp och ner. Jag ska tänka lite mer på det där med hormoner, för jag är övertygad att de finns med i spelet. Måste försöka se om jag följer något mönster så jag slipper bli så överraskad varje gång.