fredag 9 maj 2008

När man inte somnar

Hjälp, jag kan inte somna på kvällen. Jag är verkligen jätte pigg vid 11 på kvällen. Helt fel för då borde jag sova. Jag är alldeles borta när jag vaknar vid 6. Säg att det bara är tillfälligt. Jag funkar inte utan sömn så är det bara.

Idag ska jag ha med min dotter och några av hennes klasskompisar till jobbet och det låg jag och tänkte på när jag inte kunde sova. Och min son J skulle fågelskåda med klassen klockan 7 på morgonen, också det låg jag och tänkte på. Varför tänker man på sånt när man ska sova? Efter att han har fågelskådat långt bort, på andra sidan stan, ska han och hans kompisar äta lunch på stan. Det har han aldrig gjort förut utan mamma eller pappa. Han ska cykla där mitt i värsta, konstiga stadstrafiken och det känns jobbigt. Men vi har sagt ja så nu får jag stå mitt kast.

Nu börjar jag bli lite piggare efter några koppar kaffe. Och förresten så kom vi på, precis när vi skulle sova, att vårfesten på skolan krockade med avslutningsfesten på dagis. Och avslutningsfesten är det vi som ordnar och borde ha kommit på att det var en dålig dag vi hade valt. Det kan man också tänka på när man inte kan sova.

4 kommentarer:

K A T A R I N A sa...

Jag har varit jätte trött dfe senaste dagarna, kanske våren suger ur en lite vinter och sen fylls man med ny energi. jag somnade nästan på personalmötet :-)

ha det gott

Kram
katarina

marie sa...

Hoppas du får sova gott i fortsättningen. Men jag förstår dig, har själv bara två barn men de och alltikring håller mig oxå vaken ibland. Eller så glömmer jag bort allt jag borde komma ihåg, möten på dagis och tacka ja till kalas och sånt...men mammor ska nog vara lite såna :) Man är som man är och det duger gott :)

RANA sa...

Aj aj aj, vad det låter bekant. Jag har inget råd att ge, för jag nattugglar jag med. Hoppas du sover nu.

Och tack för inkännande ord hos mig. Snällt av dig.

KRAMAR.
Rana

Maria sa...

Hej katarina
Ja det är allt ljus. Hjälp man blir ju så oförskämt pigg och glad och sedan jätte trött nästa dag.

Hej Emmalouise
hej ja vad man glömmer och kommer på vid konstiga felaktiga tillfällen.

Hej Rana
Jag sov som en stock i natt.
Kram