söndag 11 maj 2008

Utmaning nummer 2

Nästa utmaning som jag nog får dela upp på två dagar.

  • Lovar du att vara ärlig? Nä inte riktigt, men kanske. Vi får se förresten
  • Du heter: Maria
  • Smeknamn: Inget, tror jag
  • Låt just nu: Det måste vara någon av Sofia Karlsson. Den som börjar med Det är kafferast på min arbetsplats....
  • Om du röker: Nej
  • Beroende av: Kaffe, mat och min familj
  • Vad tror folk om dig: Att jag inte bryr mig om mitt yttre
  • Stämmer det: Inte alls, men jag får bara inte till det
  • Vad får du oftast dina komplimanger från: Komplimanger? Hmm. Kanske av min man någon gång, men väldigt sällan.
  • Brukar du skratta för dig själv: Nä, eller förresten när jag läser Martina Haags kåserier då har jag skrattat så jag nästan gråtit.
  • Vad står det i ditt senaste inkomna SMS: Igår kväll klockan 12 kom det. Go natt stod det och det var inte från någon hemlig vän utan från min son som sov borta.
  • Vilken är din favoritmålning: En som jag fått av min mamma tror jag. Det är rosa med en orange människa på och så är det svarta grejer och gröna prickar på den. Förstår ni vilken jag menar?
  • Vart bor du: I Umeå
  • Trivs du där: Ja, men längtar hela tiden efter ett annat vackrare boende
  • Vad har du för mobil operatör: Jag vet inte. Kan man se det på teefonen eller.. Jag har bara haft mobiltelefon i några månader. Jag gillar inte såna.
  • Är du allergisk mot något: Ja det tror jag. Katter och pollen iallafall
  • Nästa mål i ditt liv: Springa vårruset den 27 maj
  • Hur svarar du i mobil: Maria
  • Vem ringde du senast idag: Ingen. Jag ringer väldigt sällan.
  • Vad sa den du prata senast med i telefon: Det var igår och jag och en kompis bestämde när jag skulle hämta henne.
  • Antal sömntimmar inatt: 8 timmar, precis vad jag behöver.
  • Sov du ensam: Nej vi var tre i natt
  • Tycker du om din pappa: Ja, det gör jag men vi har ingen världsbra kontakt men tycker om gör jag jätte mycket..
  • Brukar du komma i tid: Nej ofta 5 minuter för sent
  • När mår du bra: När jag inte tror att jag eller någon i min omgivning är i fara. Jag har jätte livlig fantasi
  • När blev du fotad senast: Åh jag blir inte fotad så ofta. Kanske för någon vecka sedan
  • Vanligaste färger på dina kläder: Gröna
  • Vad tycker du om fötter: Jag älskar barnfötter och känner mindre för andra fötter
  • Är du smart: Nä det tror jag inte. Fast vissa små talanger har jag nog.
  • Vem/Vilka saknar du just nu: Min son
  • Favorit dryck på morgonen: Kaffe
  • Är du blyg: Jag jätte fast det har blivit så mycket bättre
  • Sysslar du med någon sport: Jag joggar och spelar badminton.
  • Vill du hellre ha mail än brev: Ja eftersom jag aldrig får brev.
  • Tror du på kärleken i första ögonkastet: Ja och på annan kärlek också
  • Har du spytt offentligt: Ja på midsommar när jag väntade min första son
  • Vem/vilka har betytt mest i ditt liv: Min man och mina barn och så klart min övriga familj och mina vänner, särskilt under uppväxten.
  • Är du nöjd med ditt liv: Ja det är jag, men tvivlar på allt vissa dagar. Jag är en sådan som inte är lugn och balanserad utan pendlar hit och dit.
  • Om inte, vad vill du ändra på: Jag vill ha ännu mer tid med barnen, äta ännu nyttigare och så vill jag gärna ha ett fint gammalt hus.
  • Tycker du denna utmaning är meningslös? Nä inte alls. Den var jätte kul.
Jag hann klart. Jippi.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej Maria!
SÅ roligt det var att läsa om dig! Känner nu att jag verkligen längtar efter att få träffa dig! Kommer ni uppåt snart?? Eller flytta hit vettja! Här finns hus till ganska bra pris!

Maria sa...

hej
I sommar kommer vi. Ibland längtar vi efter något annat och då pratar vi om att flytta upp. men du vet hur det är när man rotat sig...