onsdag 5 januari 2011

Bandy, film och lasagne




Jag har varit vaken länge nu eftersom jag vaknade fem. Men jag har varit i olika faser och tröttast var jag vid åtta i morse. Nu har dom somnat dom två nioåringarna. Vi åt tårta lite då och då under dagen och på kvällen kom grannflickorna hit och åt. Kalas blir det någon annan dag. Jag och Ernst har varit på skridskobanan och Majken och Ester var med så klart. Ernst fick lite bandygrejer. Han säger att han älskar bandy. Sen fick han två Narniafilmer och dom har han också sett. Signe har bara lekt med grannflickan hela, hela dagen. Till middag skulle det vara Lasagne, Signes favoriträtt. Och min man kom hem halv sju och Majken och Ester brukar tycka att det är så där kul när jag ska laga en massa mat. Men Karolina Sparrings bok Kom in och är är ju så bra. Där gör hon Lasagne utan bechamelsås. Hon bara häller i en massa matlagningsgrädde i köttfärsen. Och det blev jätte gott så så gör jag i fortsättning. Men Lasagne är absolut min mans rätt så jag vet inte om jag får användning av min nya genväg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina bilder, och ord. Tar igen det jag missat på sistone, jag jobbar så mycket...
Läser om att du kontaktat vården, inte bra att du mår dåligt men BRA att du VÅGAR. Heja heja!

Anonym sa...

Och det där med grädde lät ju smidigt... :)

Maria sa...

Hej Soffy
Vad roligt att du hälsar på. Hellre sällan än aldrig!!! Ja Lasagnen var busenkel. Rekommenderar verkligen.