onsdag 26 januari 2011

I stöket

Idag har jag grävt mig fram i det här huset. Allt är på tokiga platser, till exempel barnvagnen i köket, jätte stora grönsakslådor på köksbänken och i hallen, böcker, kläder, klossar, reklamblad och annat överallt. Jag minns inte ens längre. Och jag och matlagning. Jag gör det alltid lite för krångligt. Så fast inte min man var hemma överhuvudtaget förrän nu ungefär eftersom han jobbar och sjunger i en sån där ambitiös kör som sätter in extra pass ibland. Irriterad blir jag på såna där extra grejer. Det är så mycket extra ändå och så extra kör på det. Men i alla fall så blev det grönsakssoppa och våfflor. Fast jag fick en massa hjälp med Majken och Ester och vispning så blev det ändå lite för mycket. Och så mycket disk. Två hela maskiner har vi diskat ikväll. Sen har Majken och Ester gått hand i hand och fnissat. Himla näpet det också. Jag tycker att dom är så förfärligt gulligt näpna just nu. Och när jag kom till dagis idag så blir Majken så glad att hon sätter upp händerna i vädret och dansar. Då känns det så fint och all trötthet försvinner.

Inga kommentarer: