måndag 10 januari 2011

En ledig dag till- Suck

Nu skulle man kunna tro att skolan börjar idag, fast det gör den inte. För nu är det planeringsdagar och lovet blir lite längre, TV-spelandet lite mer, matlagandet ännu mer. Nä men faktiskt så var jag klar med lovet idag. Nu var det ju meningen att bara jag, Majken och Ester skulle vara lediga. Men nej. Och jag längtar efter att packa in det här husets innehåll och flytta. Så det blir verkligt.

Och vi har börjat drömma om att åka till Gotland i sommar. Och vi tänker att tänk om vi kan vara där i tre veckor. Fast hur blir det då med alla cuper och sånt. Men tänk om vi kunde strunta i det och faktiskt åka på lång semester. Vi har aldrig rest så mycket alls. Mycket p.g.a att vi är många men också för att jag tycker att det är lite läskigt med båtar, flyg och bilresor. Men nu längtar jag faktiskt lite.

Och min son kom hem igår kväll. Resan hade gått bra fast han som körde hade kört sakta för det var isigt och snö överallt. Oj så skönt att dom kom hem. Under dagen hörde jag rapporter från E4 hur lastbilar inte kom upp för backar för att det var så isigt. Men på något sätt så hann jag nästan inte oroa mig förrän han var hemma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ibland kan barnen inte vara med på alla aktiviteter, så är det med det! cuper och matcher kommer det nya hela tiden. Jag röstar för att ni åker bort om ni har möjlighet =)!

Ulrika

Familjen Tapper-Kaller sa...

Ja, åk bort! Det är så härligt på Gotland och världens äventyr för alla. Matcherna finns väl kvar...

Maria sa...

Ja om ni säger så då gör vi så!! Det låter helt rätt tycker jag./Maria