söndag 9 januari 2011

Stök

Min dotters garderob. Ska jag vara ärlig. Hon brås på mig.

Mina fina kokböcker. Till och med dom huller om buller. Fast till mitt försvar kan sägas att jag använder dom hela tiden.

Köksbänken. Pasta, mjöl, kakao, grönkål, bäbisleksaker, dockkläder och allt det andra.

Byrån i hallen. Julkrubba, böcker, fin påse med Stina Wirséns figurer och en del annat.
Och så skåpet i vardagsrummet. Leksaker, Ukulele, dopljus, fina skålar, filmer, pusselbitar. Och sånt.
Men man ska inte stirra sig blind på sånt. Utan på sånt här. Ernst julklapp till pappa.

Jag fick inte visa bilderna på stöket som jag tog häromdagen, tyckte min man. Och jag är lite benägen att hålla med honom. Men lite kan jag väl visa. Pyttelite. Så ni förstår vad jag menar när jag säger att vi har stökigt. Så ni inte tror att det är stökigt när det ligger någon strumpa på golvet eller när det är lite obäddat.

4 kommentarer:

Susanne sa...

jadu mina byråer ser ut så mellan varven.. och antingen så städar man bara eller så lever man.. så är det har man många barn och lever för och framför allt med sina barn då får stöket bestå :)

Susanne sa...

Måste skriva mer om detta känner jag.. stök är inte livs hotande jag beundrar verkligen mäniskor som kan ha det bökigt och bara kliva över det.. jag har det precis så som du visar ibland men jag önskar jag kunde se förbi sätta mig i soffan och läsa ..bara nån gång.. jag därimot måste städa till sist för jag fixar det inte ! det är lika mycket dåligt det med!
vi är alla olika ochså bra det är!

Pia sa...

Vi är många fler därute i stökhusen... Och det känns alltid lika bra att se att man inte är ensam. Vi är en stökig o rörig samling människor som bor i det här huset - men det går bra ändå har jag insett. Även om man blir GALEN ibland - och tycker det är skönt när vi ngn gång rensar på stökbyrån i köket - nästan så man inte känner igen sig. Ha det bra i er röra!

Maria sa...

Hej
Jag kan också bli alldeles tokig på allt stök fast ändå kan jag inte städa. Eller kan, kan jag, men det blir inte så bra och jag är inte effektiv. Och så är det väl det där problemet att allt i ett hem inte har någon plats och var ska man göra av det då?
Tack för era stöttande kommentarer. Dom behövs.