lördag 15 januari 2011

När allt drog igång

Den här veckan när allt skulle komma igång har Majken och Ester varit lediga tre dagar. Måndagar ska dom vara hemma med mig och torsdagar, men så var det ju planeringsdag på dagis på fredag. Det hade vi ju glömt. Så klart. Som vi alltid gör. Men vilken underbar vecka det blev. Liksom nästan ledig fast jobba lite ändå. Och det gick ju ganska bra med mitt hälsosammare liv. Och nu ska jag åka och träna = springa. Och så ska vi packa, låna böcker till Signe, kanske baka något gott. Enligt expertisen är det ju alltid bättre med hemlagat och hembakat så därför tycker jag att det passar in i ett hälsosamt liv att äta hembakade bullar och sånt. Ibland.

Och i måndags gjorde vi det här:

4 kommentarer:

Michaela sa...

Tänkte bara säga tack för tipset om lasagnen och det där med att sätta mjölken direkt i tomatsåsen. Jag har också boken Kom in och ät (som jag beställde efter att du tipsade om den ifjol nångång. Tack för det tipset också, förresten :)). Men lasagnereceptet har jag inte läst eftersom jag alltid lagat lasagne som jag alltid brukar. Skön helg!

Michaela sa...

Jag skulle ju också säga att lasagnen blev jättegod så här, och så mycket enklare!

Anonym sa...

Jag tror du är alldeles tillräckligt nyttig, du behöver nog även fett och snabba kolhydrater just nu!?! Men jag tror också jag förstår känslan av att vilja ta hand om sig själv lite bättre! Visst säger ni till om ni behöver hjälp att kånka, bära när flyttlasset ska gå? Inte för att jag är så himla stark, men ganska. Kram/E

Maria sa...

Hej
Vad roligt att du köpte den kokboken för den är ju så bra och att du blev nöjd med lasagnen. Jag blev så glad att jag har inspirerat någon.Kram Maria

Hej E
Vi behöver så jätte gärna hjälp med flytten. Vi tror att det blir tredje helgen i februari. Kram Maria