onsdag 5 januari 2011

Firat

Nyfödda Ernst och Signe

Frukost i nybaskern
Frukost i nytröjan

Och så alla vi andra, eller några av oss

Nu har vi firat två fina, lyckliga nioåringar. Fem vaknade jag av mig själv och det var ju bra för min man skulle åka iväg tidigt, så det var bara att sätta igång med firandet.
Jag har redan hunnit äta tårta. Farmor har städat ur frysen i källaren så hela kylskåpet är fullt av allt möjligt. Skulle kunna stå vi spisen hela dagen och laga olika saker. Men kanske orkar jag bara slöa, så mycket jag får förstås. Hur kunde dom bli så stora så fort! Och tur att vi fick Majken och Ester annars hade allt gått för fort för min smak. Och igår började Joen prata om vad en liten bror kunde heta. Olika lustiga namnförslag, men om man ska tro min man så blir det kanske en hund så småningom i nya huset. Och nu längtar jag efter att flytta. En nystart. Det vill jag ha.

2 kommentarer:

Annika sa...

Hej!

Jag kommer ihåg när du berättade att det var två där i magen. Och det var ju nyss! Hoppas det blir en fin dag för raringarna.

Vad skönt att du kan glädja dig åt flytten. Det blir säkert jättebra!

Hälsningar
Annika W.

Maria sa...

Hej
Ja viss var det nyss. Jag förstår det inte. Dom njuter av sina presenter och av tårtan. Ja äntligen kan jag glädja mig åt flytten. Det tog ett tag men nu känns det rätt./Maria