torsdag 27 januari 2011

Renovering snart

I tvättstugan ska Signe bo. Första egna rummet. Vi ska flytta ner tvättgrejset till källaren och sätta in ett fönster och ta bort lilla väggen och tapetsera och lägga in golv. Kanske försvinner alla renoveringspengar redan här för vi kan göra väldigt lite själv.


Gillar grönt fast inte sån här grön. Vad ska vi ha här i hallen? Det är sån där träpanel på en del av hallväggen också. Vad ska den ha för färg? Grön? Grå? Ska man ha en blommig tapet i gult, så där gammalt blommig som jag har sett i ett hus som var till alu en gång. Fast hur hittar man en sån tapet? Eller ska det bara vara enfärgat och diskret?

Och kökstapeten den vill jag inte ha. Jag är inte så här silvrig och svart av mig.

Ja ha och då ska vi renovera, fast egentligen bara pytte lite. Jag vill ha plankgolv i hela huset helst, fast det blir det inte, men kanske i hela övervåningen. Fast hur dyrt blir det och vi kan inte göra själva. Och så tapeter ska vi ha. Jag kan inte bestämma mig. Kanske grönvitrandiga till köket om det finns såna. Lite diskret och så älskar jag grönt.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej M!
Spännande. Och roligt. Jag tycker alltid att det har varit lite uppiggande att flytta. Men just nu skulle jag nog inte orka...
Vill gärna komma in på kaffe (eller nu ljög jag-te vill jag ha!). Jag har ju sagt det förrut - hur mycket jag önskar att jag bodde nära dig. Lycka till i nya huset. Kanske kan jag/vi få hälsa på någon gång?

Maria sa...

Hej
Ja nu känns det så spännande och roligt. Fast det tog ett tag innan känslan infann sig. Kom och hälsa på. Du/NI är varm välkomna.
Kram Maria