tisdag 17 mars 2009

Asfalt

Min äldsta son är så glad och pratar om olika fläckar asfalt han har sett lite varstans. Jag kommer att springa hur mycket som helst på träningen, sa han i går, för han är så glad över asfalten. Bor vi på fel ställe? Är den här familjens kynnen inte gjorda för det här klimatet? Min man gillar inte månaderna november till februari.

Idag ska jag äta lunch med en kompis och det känns bra för igår blev en sån där "sova på soffan dag" och jag behöver väl det, men jag behöver något annat också.

Och så följer vi familjen annorlunda här hemma och man blir ju så glad över den där tiobarnsfamiljen. Den där pappan som går med ett ständigt leende på läpparna. Och så är det så där lagom kaotiskt som hos oss fast vi bara har fyra barn.

2 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej Maria!
Tittar in till dig för att se hur ni har det. Hoppas att ni håller er friska hela gänget för det är väl inte så länge kvar nu, eller hur. Ha det gott och lycka till. Kram mamma Bus

Maria sa...

hej
Tack! Nä det är inte alls länge kvar nu så jag vill att vi är friska nu ett tag.