onsdag 25 mars 2009

Inte vila mer nu

Jag försöker att inte vila så mycket längre. Har helt enkelt ledsnat på det. Nu vill jag att det ska hända grejer här hemma i stället. Att tvätten ska bli tvättad, att saker ska slängas, grejer köras till Myrornas och lite annat.

I natt vaknade jag av att det kändes som att ett av barnen höll på att trilla ut ur magen. Jag blev rädd borde jag ringa till förlossningen tänkte jag, men jag hade ju inga värkar. På natten när andra sover kan man få konstiga tankar. Jag tänkte att man kanske kan föda så här, utan att man känner någonting annat än ett enormt tryck. Sedan somnade jag och på morgonen var det precis som vanligt och jag hade inte fött något barn i sömnen heller. Och jag har fött barn förut även om det inte låter som det....

Nu lever jag helst på ekologisk juice som är så god med smak av citron, morot och någonting mer, vindruvor, halloumiost och bröd. Häromdagen tänkte jag på att min man måste komma till BB med vindruvor och juice annars kommer jag inte att klara mig. Jag kommer att drabbas av svår abstinens. Fast han tror att då har jag blivit precis som vanligt och kommer att tycka att en kopp kaffe är riktigt god och till och med ostkrokar. Ja jag tyckte mycket om det förut, men det var ju 9 månader sen och man hinner glömma hur det är. Jag bara tittar på honom och fnyser. Vindruvor och juice ska det vara. Synd att vindruvor är så fruktansvärt besprutade med gifter, det känns inte så bra när man är gravid. Men ibland har dom ekologiska här på vårat lilla Konsum. Jag tror dom tänker på mig...

2 kommentarer:

malin sa...

Det låter som om du håller bo att bygga bo, precis som det ska vara när man snart ska få sina barn.

Jag väntar med spänning på den dagen då du skriver att dina små underverk har hittat ut.

Kram Malin

Maria sa...

Hej Malin
Det gör jag med. Väntar med spänning alltså.
Välkommen hit!