måndag 23 mars 2009

Och

Under flera år har andra reagerat när jag säger att jag har fyra barn. Det förstår jag för jag hade ju det redan när jag var 29 år gammal. Att reagera behöver inte betyda att det är negativt, mer oj eller ja ha har du så många barn. Såna kommentarer eller som en till mig mycket närstående person som har sagt orden...men ni har ju fyra barn... väldigt ofta, till exempel om vi är sjuka ofta eller livet krånglar. Lite negativ klang hur mycket denna person än håller av mina barn. För det gör den, otroligt mycket.

Och nu börjar jag tänka på hur det ska bli att säga att man har 6 barn. Kan inte föreställa mig det. Men jag har i alla fall blivit lite äldre och börjat närma mig 40 år. Vi studerar inte längre och har fasta jobb. Men fortfarande är vi lite dåliga på att planera och organisera.

Men hoppas jag snart får säga det. Längtar till den dagen för då har vi ju fått träffas på riktigt. Nu kommunicerar vi genom sparkar, hicka, klappar och annat.

1 kommentar:

Anonym sa...

och snart får du det. SÄga att ni har sex barn!!

*kramar om*